I. Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti smluvních stran ve smlouvě o účasti na kreativních kurzech a volném malování pořádaných společností paintandplay s.r.o. (dále jen „Poskytovatel“) a fyzickou osobou (dále jen „Účastník“).Účastníkem je osoba, která se přihlásí k účasti na kurzu či aktivity pořádané Poskytovatelem, nebo osoba, jíž účastník‐objednatel umožní účast. Smlouva mezi Poskytovatelem a Účastníkem vzniká v okamžiku, kdy Poskytovatel potvrdí objednávku účasti (např. prostřednictvím rezervačního systému Reservio https://paintandplay-s-r-o.reservio.com/).Tyto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy o účasti. Odchylná ujednání lze uzavřít pouze písemně či elektronicky a musí být výslovně označena.Vztahy neupravené těmito VOP se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.
II. Předmět služby a termíny kurzu
Poskytovatel organizuje kurzy malování či jiných kreativních činností a dále nabízí možnost volného malování (pracovní doba provozovny 11:00–19:00 každý den).Účastník si při objednávce vybere konkrétní kurz nebo rezervaci volného malování s uvedením termínu, časového rozsahu a ceny.Poskytovatel se zavazuje umožnit Účastníkovi účast při daném termínu a poskytovat prostor, pomůcky a případně instruktáž dle nabídky. Účastník se zavazuje uhradit sjednanou cenu a respektovat provozní řád.
III. Objednávka a uzavření smlouvy
Objednávka účasti je možná prostřednictvím rezervačního portálu (např. Reservio.cz) nebo jiným způsobem uvedeným Poskytovatelem.Účastník vyplní údaje potřebné k rezervaci (např. jméno, kontakt, termín). Podmínkou účinné objednávky je zaplacení či potvrzení podle instrukcí Poskytovatele.Poskytovatel odešle potvrzení objednávky na e‑mail uvedený Účastníkem. Od této chvíle je smlouva považována za uzavřenou.Údaje uvedené Účastníkem považuje Poskytovatel za správné a pravdivé; změny je Účastník povinen oznámit bez zbytečného odkladu.
IV. Cena, platební podmínky a storno Cena za kurz nebo rezervaci volného malování je stanovena dle aktuálního ceníku Poskytovatele a je uvedena při objednávce.Platba je splatná způsobem uvedeným při objednávce (např. převodem, online platbou, v některých případech hotově na místě – dle dohody).Storno podmínky: Účastník může svou účast zrušit nejpozději 48 hodin před sjednaným termínem bez storno poplatku. Při zrušení méně než 48 hodin před termínem se storno poplatek ve výši 100 % ceny služby účtuje (není nárok na vrácení).Poskytovatel si vyhrazuje právo kurz či rezervaci zrušit (např. z důvodu nedostatečného počtu účastníků, havárie prostor nebo jiné nepředvídatelné okolnosti). V takovém případě nabídne Účastníkovi náhradní termín nebo vrátí zaplacenou částku.Ceny uvedené nemusí zahrnovat další náklady (např. doprava účastníka). Pokud bude účastníkovi vznikat další poplatek, bude na to upozorněn před uzavřením smlouvy.
V. Práva a povinnosti Účastníka a Poskytovatele
Účastník je povinen dostavit se včas na místo konání kurzu či do provozovny, připraven k účasti (např. v případném ochranném oděvu nebo s ohledem na pokyny lektora).Účastník se zavazuje dodržovat provozní řád Poskůvatele, pokyny lektora a zachovávat řádné chování – včetně toho, že nebude působit rušení ostatních účastníků ani poškozovat vybavení.Poskytovatel odpovídá za to, že kurz bude proveden profesionálně s kvalifikovaným lektorem a v souladu s popisem nabídky. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené Účastníkem nebo vnějším rizikem, pokud nejde o zaviněnou nedbalost ze strany Poskytovatele.V případě, že Účastník neuhradí cenu včas nebo nedostaví se bez řádného odhlášení ve stanovené lhůtě, ztrácí nárok na účast bez vrácení peněz.
VI. Zodpovědnost za škodu
Účastník je povinen oznámit lektorovi nebo zástupci Poskytovatele jakékoliv zdravotní omezení již při přihlášení nebo při příchodu na kurz. Poskytovatel nenese odpovědnost za věci, které si Účastník přinese a které si úmyslně či z nedbalosti neopatroval – doporučuje se uložit cennosti mimo prostor kurzu.Poskytovatel neručí za škody vzniklé v důsledku jednání Účastníka nebo třetích osob.
VII. Změna nebo přeložení termínu
Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit lektora či prostor konání kurzu, pokud se vyskytne závažný důvod (např. z důvodu nemoci lektora). Taková změna není důvodem pro reklamaci.Účastník může požádat o změnu termínu nejpozději 48 hodin před původním termínem – změna je možná pouze po dohodě s Poskytovatelem a bude potvrzena novým termínem. Při pozdějším požadavku změny termínu se uplatní storno poplatek dle článku IV.3.
VIII. Odstoupení od smlouvy
Vzhledem k tomu, že se jedná o poskytování služby – kurzu, po jeho zahájení Účastník ztrácí nárok na odstoupení podle § 1837 písm. j) občanského zákoníku. Pokud Účastník nevyužije službu z důvodu své nepřítomnosti, nemá nárok na vrácení platby ani přístup k náhradnímu termínu, pokud není sjednáno jinak.
IX. Ochrana osobních údajů
Poskytovatel zpracovává osobní údaje Účastníka v rozsahu nezbytném pro účely objednávky, organizace a plnění kurzů, ve shodě s příslušnými právními předpisy.Účastník souhlasí s tím, že udané osobní údaje mohou být zpracovávány a ukládány v evidenci Poskytovatele po dobu nezbytnou pro plnění smlouvy a vyřízení případných práv a povinností souvisejících s účastí.Účastník bere na vědomí, že může kdykoliv uplatnit svá práva dle zákona o ochraně osobních údajů (např. přístup, opravu, výmaz) u Poskytovatele.
X. Mimosoudní řešení sporů
Účastník‑spotřebitel má právo obrátit se na Česká obchodní inspekce (Štěpánská 15, 120 00 Praha 2) v případech spotřebitelských sporů.V případě sporu mezi Účastníkem a Poskytovatelem, na který se vztahuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013, je možné využít online platformu pro řešení sporů dostupnou na adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr.
XI. Závěrečná ustanovení
Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP kdykoliv změnit. Změněné znění VOP nabývá účinnosti dnem jejich vyvěšení na webových stránkách Poskytovatele. To však neovlivní práva a povinnosti, které vznikly před účinností změny.Smlouva včetně těchto VOP je archivována elektronicky Poskytovatelem po dobu zákonem stanovenou.Tyto VOP jsou vyhotoveny a uzavírány v českém jazyce.